Ve všech reklamách vidíme pouze dokonalé jídlo. Jablka na stromech jsou zářivě červená a lesklá, jahody šťavnaté, steaky řádně propečené, vše lákající k nakousnutí. Dokonalý tvar je potom samozřejmostí. Všichni ale víme, že skutečnost taková není. Jak toho tedy ti filmaři dosáhnou? Použitím několika jednoduchých triků.
Vezměme si například grilované maso. To má dokonalou barvu a je nádherně propečené. Všimli jste si ale, že prakticky nikdy není ukázáno, jak ho konzumují? Má to jednoduché vysvětlení. Té dokonalé barvy je totiž dosaženo tím, že maso se zcela nedopeče. Tím se zachová šťáva. Barva se následně dodá pomocí tmavého leštidla na boty. Tato kombinace vytvoří iluzi nádherně propečeného masíčka.
A co zářivě červená jablka? Zde se používá jednoduše barviv a bezbarvému laku. Ty dodají žádoucí vzhled, o což jde v reklamě především. Mohou být i lehce přichycena ke stromu, aby šla snadno odtrhnout a iluze čerstvě utrženého ovoce byla dokonalá. Málokdy se totiž jakékoliv natáčení povede napoprvé. Po zkaženém záběru je tedy nutné ono jablko vrátit zpět na strom. To, jak už bylo řečeno, umožňuje snadné odtrhnutí jablka a také natočit daný záběr na více pokusů.
A co lesklé, šťavnaté jahody? Ani ty nejsou tak přirozeně lesklé. Tvůrci jim pomůžou trochou bezbarvého laku a konzervačními látkami, aby se hned nezkazily. Výsledek vypadá skvěle a to je to hlavní.
Přemýšleli jste někdy o tom, proč v reklamách na snídaňové cereálie čerstvě nasypané vločky neklesnou na dno misky? I tady je jednoduchá odpověď: do mléka je přidáno lepidlo. To zabraňuje cereáliím, aby se potopily. Proč to ale dělají? Je tu několik důvodů. Za prvé lépe vypadá, pokud vločky zůstanou nahoře, a za druhé to vytváří iluzi, že na naplnění dané misky je jich potřeba méně, než je skutečnost.
Nikdy nesmíme zapomenout, že v reklamě jde hlavně o to, ukázat daný produkt v co nejlepším světle. To mimo jiné znamená zamaskovat špatné vlastnosti a vyzdvihnout ty dobré. Proto nikdy nebude odpovídat skutečnosti. Toto je třeba mít na vědomí při každém nákupu. Přesto díky reklamám víme, jaký nový výrobek se objevil na trhu. A jen na nás, abychom posoudili, nakolik bude nakonec užitečný.